À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Bylo to někdy v roce 2006, kdy kytarista Enrico Schettino opustil řady tehdy ještě poměrně neznámých HOUR OF PENANCE (konkrétně se tak stalo po albu „Pageantry For Martyrs“) a přesunul se ze slunných Apenin rovnou do srdce studeného Norska. Na BDM však rozhodně nezanevřel, brzy zformoval projekt HIDEOUS DIVINITY a v roce 2007 se znovu připomněl prostřednictvím výtečného demo snímku „Sinful Star Necrolatry“ (na nahrávce se podílel vokalista Carlos Mastantuono a na bicí stoličku usedl starý známý Mauro Mercurio, zbylé strunné nástroje samozřejmě ovládl náš jmenovec nechvalně proslulého kapitána, jenž nedávno zakotvil svou bárku hluboko ve skalách ostrova Giglio). Obě skladby z dema byly znovu nahrány a jsou součástí tracklistu debutového alba, v pořadníku je konkrétně naleznete pod čísly devět a deset.
Po dlouhých letech rozjímání HIDEOUS DIVINITY konečně podepisují u Unique Leader Records a vydávají svou první plnohodnotnou desku „Obeisance Rising“. Troufám si konstatovat, že pokud nedáte dopustit na alba typu „Oracles“, „The Vile Conception“ nebo „Bedtime For Mercy“ a ještě k tomu si myslíte, že FLESHGOD APOCALYPSE, HOUR OF PENANCE i NATRON už mají svá nejlepší léta za sebou, bude pro vás debutový záznam HIDEOUS DIVINITY tou pravou vzpruhou.
Nejprve si stručně shrňme základní fakta: Itálie, BDM, 16th Cellar Studios, Stefano Morabito, vazby na HOUR OF PENANCE. Máme tedy znovu tu čest s moderním, precizně vyprodukovaným a instrumentálně bezchybným materiálem, chytře balancujícím kdesi na pomezí evropského a zaoceánského death metalu? Ano i ne.
HIDEOUS DIVINITY nezapřou vliv současných evropských kapel (opět mě napadají polští tech/death metaloví kouzelníci LOST SOUL), nicméně, třeba na rozdíl od aktuálních HOUR OF PENANCE, přeci jen trochu více směřují k americkým břehům. Inspiraci DEEDS OF FLESH, HATE ETERNAL nebo NILE lze jen těžko popírat, stejně tak jako občasné odkazy na rohaté duo INCANTATION / IMMOLATION. Ukázkovým důkazem budiž třeba riff zhruba v polovině „A New Hope Of Worms“ jenž evokuje náladu „Majesty And Decay“, mocného to záznamu, s nímž se nerozlučné duo Vigna / Dolan po deseti letech od vydání „Close To A World Below“ znovu vrátilo na death metalový trůn (stejný dojem navozují pasáže v „Summoning Fists To Heaven“). Právě tyto zatěžkané, epicko-atmosférické předěly představují to pravé koření desky a zároveň ji odlišují od současné, místy tak trochu instantní žánrové produkce. Společně věřme, že vliv sírou prostoupené atmosféry na další desce ještě mnohem více zesílí, ostatně i sám Schettino kdysi někde prohlásil, že by chtěl budoucí tvorbu HIDEOUS DIVINITY přiblížit až někam na hranici zapovězených teritorií, kde vládnou pevnou rukou kapacity typu ULCERATE nebo PORTAL. To jsou ovšem hodně silná slova a velmi vysoké cíle, osobně však hořím nedočkavostí, s jakou úspěšností se s nimi vůdčí osoba HIDEOUS DIVINITY popasuje.
Důkaz, že italská tech/brutal/death metalová scéna zatím neztrácí na síle ani přesvědčivosti slyší na jméno „Obeisance Rising“. Navzdory tomu, že HIDEOUS DIVINITY plně reprezentují současný italský BDM, dokázali do žánrové pokladnice přinést i něco nového, na mysli mám jednak zmiňovaný cit pro atmosféru, ale i divokost a nespoutanost, kterou třeba u aktuálních HOUR OF PENANCE nahradila až příliš dokonalá organizovanost a chladná strojová přesnost. Velmi přesvědčivý debut.
Důkaz, že italská tech/death metalová scéna zatím neztrácí na síle ani na přesvědčivosti, slyší na jméno „Obeisance Rising“. Navzdory tomu, že HIDEOUS DIVINITY plně reprezentují současný italský BDM, dokázali do žánrové pokladnice přinést i něco nového. Na mysli mám především cit pro atmosféru, ale i divokost a nespoutanost, kterou třeba u aktuálních HOUR OF PENANCE nahradila až příliš dokonalá organizovanost a chladná strojová přesnost.
8 / 10
Enrico Di Lorenzo
- zpěv
Enrico Schettino
- kytara, baskytara
Fabio Bartoletti
- kytara
Flavio Marun Cardozo
- baskytara
Maurizio Montagna
- bicí
1. A New Morning
2. Life During Epidemic
3. The Servant's Speech
4. Summoning Fists To Heaven
5. A New Hope Of Worms
6. Cerebral Code Of Obeisance
7. I Deny My Sickness
8. Bred For Slavery
9. Laughing At The Ephemeral Race
10. As Flesh Gospelled Pure Hate
11. Enclosured
Obeisance Rising (2012)
Sinful Star Necrolatry (demo) (2007)
Vydáno: 2012
Vydavatel: Unique Leader Records
Stopáž: 48:54
Produkce: Stefano Morabito
Studio: 16th Cellar Studios (Rome, Italy)
Artwork: Marchello Baltadjiev
Slušný, fakt slušný. Itálie furt jede.
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.